Анна Савельєва, Watsons Україна: Чотири принципи створення ефективної команди

Операційний директор компанії Watsons Україна розповідає про те, як створювати в колективі «команду мрії». У колонці для порталу womo.ua Анна Савельєва, операційний директор компанії…

Операційний директор компанії Watsons Україна розповідає про те, як створювати в колективі «команду мрії».

У колонці для порталу womo.ua Анна Савельєва, операційний директор компанії Watsons, поділилася своїм досвідом створення ефективної команди в компанії. Анна дає чотири ключових поради, що враховувати і чим керуватися в створенні ефективної команди. RAU публікує скорочену версію матеріалу.

На позиції директора першого, флагманського магазина Columbia у мене була цікава задача – на базі цього магазину відпрацьовувалися управлінські та бізнес-рішення в форматі B2B, як база для франчайзингових проектів. Незабаром відкрився другий магазин, частиною якого я теж була. Компанія розвивалася, виводила на ринок проект Ostin, і я отримала можливість реалізувати себе в якості керівника проекту з виведення нового бренду на ринок України.

За короткий час ми змогли збудувати бізнес-процеси, взяти активну участь в адаптації колекції, зрозуміти ринок. Це було 15 років тому, і тоді ринок був більш «чорним», а не цивілізованим, ТЦ тільки починали свій бурхливий розвиток, і закордонним операторам нікуди було особливо виходити. За перші три роки ми вивели проект на беззбитковість, і можна було сказати, що проект перейшов в стадію Бізнесу.

На початку 2016 роки я зайняла позицію операційного директора в Watsons. Мої цілі та завдання – управління, побудова ефективної команди. Наш основний напрямок – підвищення ефективності бізнесу, зміна структури, адаптація її до існуючих ринкових умов. Watsons – один з операторів в трійці лідерів на ринку в сегменті Drogerie, це ринок дуже низькомаржинальний, з низьким порогом входу до конкурентам, і, в порівнянні з ринком одягу, дуже жорсткий з точки зору конкуренції за всіма статтями, і з точки зору бренда- роботодавця, і в боротьбі за лояльність клієнтів. Якщо на ринку одягу все м’якше, всі намагаються об’єднатися, щоб розвиватися, то тут ринок зовсім інший, але покупець, як і всюди, зараз диктує свої правила гри.

Керуйтеся чіткими принципами і цінностями

У нас понад 430 магазинів, ми представлені у всіх регіонах України. Лідерські позиції у Watsons на Заході, в Києві, за кількістю магазинів ми поступаємося на півночі і сході, але не поступаємося з точки зору любові наших покупців і вірності бренду. Масштаб команди був одним з критеріїв мого переходу в цю компанію. Напрацьований досвід і експертиза живі тільки тоді, коли ви можете їх масштабувати, і тут інтереси компанії і мої співпали. Мій пріоритет – формування команди. У рітейлі успіху одній людині не досягнути. Система важлива, вона повинна бути, але будь-яку систему роблять люди. У нашій компанії люди – головна цінність, і з точки зору співробітника, і з точки зору клієнта.

Принципи управління ефективної командою:

  • Прозорість – люди повинні розуміти, чого від них хочуть.
  • Любов до роботи – якщо її немає, то ефективність знижується в рази.
  • Особистий приклад – можна навчити людей на прикладі інших, але тільки своїм прикладом їх можна мотивувати.

Гарантованих рецептів немає. У мене самої виникає питання, як свою залученість, любов до справи, розуміння реальності передати далі? Тільки по ланцюжку, поетапно.

Надавайте працівникам право вибору

Під час роботи в Ostin ми пережили і анексію Криму, і початок військових дій на Донбасі. Це сумні моменти як в історії країни, так і в історії кожного бізнесу. Але ми не вели бізнес на цих територіях, закрили там відділення і посприяли релокації тих людей, які цього хотіли. Тут важливий свідомий вибір кожної людини – потрібно створити йому умови для переїзду, а залишатися йому чи ні, це його рішення.

Створюйте можливості з обмежень

Watsons працює в стовідсотковому легальному полі, і за рівнем декларованої заробітної плати нам складно конкурувати з компаніями, які так не працюють. Але кожен наш співробітник, прийшовши в компанію, приймає усвідомлене рішення платити податки, працювати в компанії з високою соціальною відповідальністю, працювати абсолютно офіційно і бути впевненим в стабільності. Компанія, зі свого боку, пропонує сильні позиції з точки зору соціальних гарантій і соціальної забезпеченості.

У нас дуже багато співробітників, які в даний момент є студентами. Тому ми запровадили програму часткової зайнятості, і наша мета – домогтися порядку 40% частки part time в штатній структурі. Це абсолютно змінює принципи адаптації, підготовки, управління та контролю. Ці люди приходять на інший період – не на рік, не має на два, на більш короткий термін. А компанія настільки велика, процедури настільки системні, що ми не можемо бути інертними. І ми змінюємося. Ця спільна трансформація дозволяє нам залучати нових людей для реалізації нашого завдання бути лідером ринку, улюбленим щоденним місцем покупки товарів для здоров’я, краси і догляду за будинком.

Надавайте рівні умови роботи без втрати ефективності

Ми однозначно живемо в патріархальному суспільстві, де на працюючу жінку дивляться не те, щоб із засудженням, але без готовності адекватно оцінити її ефективність в цих умовах.
Маленькою я вважаю дитину до трьох років. У нас відсутній інститут якісних дитячих садків і ясел. Якщо говорити про можливості, то вартість няні еквівалентна середній зарплаті жіночої праці на ринку, і жінці доводиться вибирати між соціальною адаптацією і оплатою няні. Виникає питання: навіщо ходити на роботу, щоб весь дохід віддавати няні?

Я як керівник своїм співробітникам забезпечую рівні умови. «У мене» все народжують, йдуть в декрет і виходять з нього швидко. Співробітницям, які не можуть вийти в офіс, по можливості надається можливість віддалено працювати. Але все це в рамках ефективності та збереження доцільності бізнесу.

Читайте також –

Досвід Watsons: як залучити і зацікавити клієнтів у соціальних мережах

Источник: rau.com.ua