Не пропусти

Генеральний директор Спортмастер Україна: Готуємося до ребрендингу в 2018 році

До останнього часу Спортмастер Україна прийнято було вважати російським брендом, проте вже п’ять років це не відповідає дійсності. Група компаній Спортмастер займає третє місце…

До останнього часу Спортмастер Україна прийнято було вважати російським брендом, проте вже п’ять років це не відповідає дійсності.

Група компаній Спортмастер займає третє місце в Європі і друге у світі по обороту серед спортивних мереж і магазинів Outdoor. У країнах присутності мережа налічує 475 торгових точок, а також франчайзингові магазини Columbia, Sportlandia, Skechers, Weekender – всього 230. В Україні на вересень 2017 року працює 25 магазинів Спортмастер. Про те чому бренд не коректно вважати російським, коли мережа планує провести ребрендинг, що очікує компанію від виходу на український ринок потенційних брендів-конкурентів Under Amour і Decathlon, і чому вирішили взяти на себе повне відшкодування від втрат при недостачі, в інтерв’ю RAU розповів генеральний директор Спортмастер Україна Ігор Чернов.

– В яких країнах, крім України, працює Спортмастер?

-Ми присутні також в Білорусі, Казахстані, Росії і Китаї. Філії є ще в Бангладеш і В’єтнамі. Центр інвестиційного, фінансового та стратегічного управління в Сингапурі.

– Скільки франчайзингових магазинів у мережі в Україні?

– 16 магазинів Спортландія, 24 магазину американської торговельної марки Columbia і 4 мультибрендових магазини для активного відпочинку Weekender – разом 44. Weekender ми запустили нещодавно, тому так мало торгових точок. Чимало уваги приділяємо також виробництву. В Спортмастер висока частка private label – більше 50%.

Росії – ні копійки

– Нещодавно ми писали про російські торгові мережі в Україні, серед яких згадали Спортмастер…

– У Вікіпедії до сих пір написано, що Спортмастер – російська компанія, однак це не відповідає дійсності. Засновником Спортмастер у всіх країнах присутності, включаючи Росію та Китай, є компанія SPORTMASTER OPERATIONS PTE. LTD, зареєстрована в Сінгапурі в 2012 році. Вона ж – власник торгової марки Спортмастер. Власники перенесли бренд в Азію ще п’ять років тому, до відомих подій.

– Чому вони так вирішили?

– В 2012 року було прийнято рішення будувати бізнес по-новому, надавши йому статус міжнародного з дислокацією в азіатському регіоні, тоді штаб-квартиру групи компаній і перенесли в Сінгапур. На цей момент практично все виробництво private label здійснювалося в азіатському регіоні, а прийняте стратегічне рішення виходити торговими мережами у Китай остаточно поставила в цьому рішенні точку. Сінгапур – країна, яка перемогла корупцію та кумівство, ідеальне місце для ведення бізнесу.

– Але Спортмастер Україна залишився відгалуженням російського бізнесу?

– Якщо запитаєте, чи надходить хоча б одна гривня, долар або рубль в Росії від діяльності Спортмастер Україна, відповідь однозначна – ні копійки. Дивіденди виплачуються засновникам – Сінгапуру, а Сінгапур платить кінцевому бенефіціару.

– Хто він?

– Власник компанії – Фартушняк Микола Олексійович, громадянин Мальти і податковий резидент Швейцарії. Він сплачує податки там. Сам він народився в Україні, дитинство провів у Кривому Розі, а з РФ його сьогодні пов’язує тільки початок бізнесу. У січні він святкував свій 50-річний ювілей, був одягнений в український національний костюм.

– Що ж залишилося в Росії?

– Тільки частина бізнесу під назвою Спортмастер Росія. Корпоративний центр з прийняття фінансових, інвестиційних і стратегічних рішень для всіх країн присутності розташований у Сінгапурі. Тому говорити: «Спортмастер – російська компанія», – невірно, так як він навіть в Росії вже п’ять років, як не російський. Після перереєстрації холдингу в Сінгапурі, він керується міжнародною радою директором на чолі з Ву Ка Ваєм.

– Тим не менше в Україні Спортмастер все ще прийнято вважати російською компанією. Ви щось плануєте з цим робити?

– Вже є рішення від ради директорів холдингу будувати компанію по міжнародним стандартам і орієнтуватися на західний формат бізнесу. Україна стрімко інтегрується з західними ринками і споживачами, велика кількість туристів відвідують країну і особливо Західну Україну, наші магазини розташовані у Львові, Рівному, Вінниці та інших містах. Для формування бренду, орієнтованого і на західного споживача, Спортмастер Україна буде офіційно називатися латинськими літерами Sportmaster Ukraine, а всі магазини SPORTMASTER. Перереєстрацію вже розпочато, але ми не можемо зробити все відразу і швидко, так як повний ребрендинг потребує мільйони гривень. Однак план вже є і в листопаді будемо затверджувати в Сінгапурі все, що намітили на 2018 рік. А в кінці жовтня на звітніх зборах очікуємо в Києві керівництво Спортмастер з Сінгапура, після якого обов’язково дамо широку прес-конференцію.

– Який відсоток російських товарів в українській мережі?

– Вже давно в Україні були прийняті правила маркування у роздрібних магазинах товару російського походження з окремими полками і стікерами типу «матрьошка з автоматом». Так от, в Спортмастер Україна таких стелажів та стікерів немає, тому що російських товарів в українській мережі немає. Ми їх не купували і не плануємо закуповувати.

Конкуренти не страшні

– Наскільки відчутна конкуренція з Intersport?

– Місія нашої компанії в оздоровленні націй в країнах присутності, просуванні цінностей здорового способу життя, спорту і активного відпочинку, поліпшення якості життя наших клієнтів, тому впевнені, наявність нових гравців ринку буде цьому тільки сприяти. За конкурентами ми спостерігаємо і чесно кажучи чекаємо, коли вже ринок оживе, це стимулює всіх учасників ринку і дає покупцям можливість вибору.

На спортивному роздрібному ринку представлені сильні та потенційні гравці, включаючи Intersport (Епіцентр) – мережу магазинів з урахуванням концепції shop-in-shop, яка налічує 15 магазинів. Ми завжди з повагою ставилися до учасників ринку і працюємо з ними тільки на умовах взаємовигідної співпраці. Так Епіцентр (Intersport) неодноразово робив у нашого оптового підрозділу закупівлі під відкриття своїх магазинів.

– Незабаром на український ринок вийдуть такі спортивні бренди як Under Amour і Decathlon. Чи зміниться кон’юнктура ринку після їх виходу?

– На найближчі п’ять років у цілому ні. Ми хочемо, щоб у країні розвивався ринок споживання спортивних товарів і сам спорт насамперед. Under Amour не основний конкурент для нас, так як і товар, і цінова політика різні. Under Amour – монобренд магазинів з площею менш як 500 кв. м, він скоріше конкурент Adidas і Nike.

– Але магазини Decathlon важко назвати дрібними…

– У Decathlon великі магазини з власними площами, орієнтовані на ціновий сегмент «середній мінус». Мережа дуже успішна в Європі. Перевага ж Спортмастер Україна – наші лояльні покупці, які більш ніж двадцять років переконувалися в нашій відданості їм, якісному товарі і стабільному високому рівні сервісу. Членами нашої бонусної програми стали більше двох мільйонів жителів України, це наш ключовий актив. Більше 70% відвідувачів торговельної мережі – це власники бонусних карток. Більше 50% товарного наповнення залу вироблено строго під регіональні вимоги ринку.

– Ви хочете сказати, що у Спортмастер немає конкурентів у спортивних товарах в Україні?

– Звичайно є, але дивлячись в якій товарній групі, адже ми в свій час відмовлялися від різних видів товару і без виходу великих конкурентів на український ринок. 12 років тому Спортмастер торгував спорядженням для риболовлі. Тепер не торгує. Виторг не той, та й просто є спеціалізовані магазини. Також не торгуємо вже більше десяти років більярдними столами, саунами і соляріями. Ми гнучко підлаштовуємося під ринок, ми його знаємо, і він нам довіряє. У період останньої кризи ми змогли встигнути за один сезон змінити товарно-цінову представленість в торговельному залі, і ми не помилилися – покупець з радістю відреагував на наші пропозиції.

– Криза в країні якось на вас вплинула?

– З 2014 по 2016 рік Спортмастер Україна сплатив до бюджету України податків на суму 1,077 млрд грн. Ми не маємо боргів і ведемо операційну діяльність за рахунок власних оборотних коштів, залучаючи інвестиції для відкриття і перезапуску магазинів у материнської компанії. Так, наприклад, за останній час Спортмастер Сінгапур проінвестував в Україну $14 млн. Це означає, що навіть у кризовий час компанія буде залишатися стабільною. Ми не перечікуємо кризу, як багато хто з інших брендів, а самі працюємо на покращення економіки компанії і країни.

Втрати беремо на себе

– На початку вересня ви заявили у себе на сторінці в Facebook про початок проекту повної відмови від утримання з персоналу грошових коштів за втрати. Що це за проект і як до нього прийшли?

– На жаль, в українському рітейлі такі ситуації як спроби виносу товару, псування або звичайне злодійство – не рідкість. Тому практично в будь-якій торговельній мережі в Україні при прийомі на роботу укладається договір про колективну відповідальність, за яким, у разі недостачі, винен зазвичай персонал, і він повинен компенсувати втрати. У Спортмастер, з моменту заснування, мінімум 50% втрат завжди брала на себе компанія.

Ми розробили унікальну програму їх запобігання, ввели безліч інновацій в технології обліку і контролю. Наприклад, за новими інструкціями велика частина магазинів відмовилася від охорони (правильно казати «контролерів») і ті гроші, які ми повинні були платити їм, вклали в відеокамери, розміщені в найбільш ризикових місцях магазину, а також навчання персоналу.


– Цей проект буде реалізований тільки в Спортмастер, або також в O’Stin?

– На нову систему вже перейшов цілий ряд магазинів обох брендів. Компанія повністю гасить втрати в тих випадках, коли злого умислу в недостачі або псуванні товару з боку персоналу немає.

– Як довго триватиме пілотний проект?

– Поки що важко сказати, ми все ще експериментуємо. Але в 2018 році плануємо мультиплікувати систему на всю мережу.

– Якого ефекту очікуєте від її впровадження?

– Насамперед ми формуємо нову культуру відносин з працівниками в магазинах, за прикладом провідних західних компаній. Вважаємо, що це додасть нам більше конкурентних переваг на ринку, як роботодавцю. Хороший персонал сьогодні – головний капітал будь-якого бренду.

Читайте також –

Спекотне літо: які fashion-бренди з’явилися в Україні за червень-серпень 2017-го

Источник: rau.com.ua