Як оскаржити платіжку за комуналку: поради від керівника столичної юстиції

За розпорядженням Київської міської державної адміністрації з 1 липня кияни сплачуватимуть за обслуговування будинків за новими тарифами. Нові суми будк відображено в квитанціях у серпні. 

Однак для багатьох мешканців багатоповерхівок постає питання: а що робити, якщо комунальні послуги, за які вони сплачують, неякісні або не надаються у повному обсязі. Очільник столичної юстиції Станіслав Куценко дає кілька корисних та практичних порад, як оскаржити платіжку за комуналку. 

1. Написати скаргу у компанію, яка зобов’язалася надавати послугу

Це може бути скарга на приватну компанію, як «Київенерго» чи «Київводоканал», до районної адміністрації, яка уповноважена впливати на ситуацію, на ЖЕК. Консультацію кваліфікованих юристів про те, як правильно написати заяву та куди звертатися, ви можете отримати у центрах правової допомоги.  У Києві діють два центри правової допомоги на лівому та два на правому березі, їх адресу можна знайти на сайті www.legalaid.gov.ua.

2. Об’єднатися з сусідами та робити колективні звернення

Якщо у вашій квартирі, скажімо, немає гарячої води, замість неї з крану тече холодна, а в платіжці вписано оплату як за гарячу, то, швидше за все, за таку ж воду по несправедливому тарифу платять і ваші сусіди по квартирі, будинку. У такому випадку варто гуртуватися. Напевно у вашому домі знайдеться ще хтось, кому не подобається такий стан справ. Складіть громадянський акт. Щоб були і ви, і сусіди, і свідки. Цей акт можна зробити у двох екземплярах та віднести і в ЖЕК, і в районну адміністрацію. Щоб на ваше звернення відреагували швидше, має бути кілька таких заяв та актів.

3. Звернутися до Антимонопольного комітету зі скаргою на приватні підприємства, які надають послуги

Деякі обслуговуючі компанії є приватними. Наприклад, «Київводоканал», «Київенерго», «Укртрансгаз» — приватні компанії, які є монополістами. І їх роботу контролює Антимонопольний комітет України. Є випадки, коли Антимонопольний комітет виносить певні рішення. Зі скаргами на послуги таких організацій можна звертатися або до місцевої влади (якщо ми говоримо про Київ, це КМДА) та безпосередньо до Антимонопольного комітету.

4. Оскаржувати неправильно нараховану плату у суді

Позовну заяву вам допоможуть оформити юристи центрів правової допомоги. Також передбачено, що люди, які належать до пільгових категорій, можуть отримати безкоштовний правовий супровід у суді, адвоката. До такої соціальної групи належать пенсіонери, люди з інвалідністю, учасники АТО та члени їхніх сімей, фактично переміщені особи.

Важливо знати свої права та їх відстоювати. Звичайно, бувають випадки, коли у вашу платіжку внесли якусь велику суму, проте у сусідів та інших користувачів послуги тариф значно менший. Просто неправильно спрацював якийсь акумулятор в адміністрації. І досить звернутися до комунальників по телефону чи під час прийому громадян, і помилку в платіжці швидко виправлять.  

Источник: ukrainepravo.com

Оставить комментарий

Ваш email нигде не будет показан.