Освітній блок від ПШФ: Сторітелінг для бренду — як розповісти світові свою історію

dlia-stranici1-300x114

 

 

 

Одного разу Редьярд Кіплінг сказав, що якщо б історію викладали, оперуючи цікавими розповідями, а не фактами, ми ніколи б її не забували. Маркетологи переробили цей вислів на свій лад: якби компанії у своїй роботи з просування бренду використовували сторітелінг, то про торгову марку або компанію люди пам’ятали завжди! Невже це дійсно такий магічний спосіб? Creative SMM пропонує розібратися в цьому питанні разом.

Що таке сторітелінг (Storytelling)?

Для тих, хто володіє англійською, проблем із перекладом та розумінням суті поняття не має виникнути. А для всіх інших пояснимо. Слово сторітелінг пішло від двох американських слів: story (історія) та telling (розказувати). До сторітелінгу належить буквально все, що ви чуєте або бачите навкруги: анекдоти, розважальні TV-програми,  казки дітям на ніч, передачі по радіо… Перераховувати можна до безкінечності. Навіть ця стаття є сторітеллінгом!

Варто зазначити, що сторітелінг — це не завжди веселі розповіді. За емоційною забарвленістю вони можуть бути сумними, смішними, страшними, кумедними, безглуздими, зворушливими тощо. Але спільне в них те, що всі вони викликають емоції.

Загалом завдання, які ставить перед собою сторітелінг, можна визначити так:

  • заволодівання увагою читача/глядача;
  • викликання довіри;
  • створення асоціацій;
  • стимулювання емоційної сфери людини та викликання співпереживання.

Ну, і найголовніше завдання — запам’ятовування історії надовго, в ідеалі — назавжди!

Особливості сторітелінгу для бізнесу

Головна перевага сторітелінгу для бізнесу — це те, що подібні історії — це й художні твори, читати які — суцільне задоволення, і бізнес-матеріал, який активно працює над розвитком репутації компанії чи бренду та підвищує рівень продажів.

Про що писати? Та про все, що завгодно! От, наприклад, у кожної компанії є власна історія створення. Візьміть її та вкладіть у руки талановитого копірайтера. Із банальної схеми, як-от зустрілися двоє друзів та вирішили, що треба розпочати власну справу, він зможе створити таку історію, якою почнуть захоплюватися, ділитися в соцмережах, перечитувати декілька разів на день тощо.

Можна також створити власну бренд-легенду. Тут можна навіть не спиратися на факти, brand-story може бути абсолютною вигадкою. Пам’ятаєте, яку цікаву легенду вигадали маркетологи компанії Twix, ніби палочки печива виготовляються на різних фабриках? Фантазуйте, люди полюбляють казки!

Ви можете розказати цікаву історію життя свого співробітника. Що це дасть? У читачів виникне відчуття, ніби він уже знайомий із вашим персоналом, тому може довіряти йому, звертатися по допомогу тощо.

Ваша компанія бере участь у благочинності? Чудово! Обов’язково висвітліть цю сторону діяльності! Але робити це потрібно в міру, це не повинно бути схожим на піар. Не забудьте розповісти чуттєву історію про те, чому саме ця тема є актуальною для вас, чому був обраний той чи інший фонд.

Ще одна чудова тема для сторітелінгу — історія клієнта. Перед тим як зробити покупку, потенційні клієнти цікавляться відгуками про товар або послугу. Випередіть їх, розкажіть про позитивний приклад використання вашого товару та розмістіть історію у своєму блозі, соцмережах, рекламі тощо. Це викличе довіру та лояльність у потенційних клієнтів, і працює цей метод не гірше, ніж «сарафанне радіо».

Як писати? Історії, насамперед, мають бути короткими. Пам’ятайте: це не художній твір, а лише спосіб прорекламувати товар або послугу. Бажано, щоби перед головними героями розповідей поставали якісь проблеми, виникали ділеми тощо. Але й занадто драматизувати не варто.

Інструменти сторітелінгу

Якщо ми говоримо про інтернет-маркетинг, то основними інструментами для поширення історій серед потенційних клієнтів є:

  • відеоконтент.Саме цей вид контенту, як правило, приділяється особлива увага інтернет-користувачів. Це може бути відзнятий відеоролик, намальований мультфільм, набір слайдів тощо. Не варто забувати і про музичний супровід. Особливу увагу варто звернути на можливість створювати короткі stories у Facebook та Instagram;
  • текстові пости в соціальних мережах.Головне — за першого рядка зацікавити читача, змусити його дочитати історію до кінця, заохотити поширити пост;
  • яскраві зображення або фоторяд.Цей тип контенту також добре привертає увагу користувачів соцмереж. Але тут варто бути обережними: занадто яскраві кольори та замалий текст викликає тільки дратівливість.

Це лише невелика частина всього того, що має знати маркетолог про сторітелінг.

Джерело