Правові нюанси реклами алкогольних напоїв, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої в мережі інтернет

Реклама — це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.

По-перше, до даних правовідносин застосовується спеціальне законодавство про рекламу. Якщо особа має намір розміщувати рекламу алкогольних напоїв в мережі інтернет, то така реклама обов’язково повинна мати текст з попередженням.

Як вірно оформити таке попередження:

  • Текстом наступного змісту: «Надмірне споживання алкоголю шкідливе для вашого здоров'я».
  • Попередженню має бути відведено не менше 15 відсотків площі (обсягу) всієї рекламного зображення.
  • Колір тексту попередження має бути чорним, а колір фону попередження – білим.
  • Відповідне попередження розміщується горизонтально, внизу рекламного зображення.
  • Рекомендація, яка не регламентована законодавством, однак допоможе уникнути негативних наслідків: зробити умову для перегляду рекламного зображення, наприклад: «Контент має вікові обмеження. Шляхом перегляду рекламного зображення Ви підтверджуєте, що вам виповнилося 18 років».

    По-друге, спеціальним законодавством про рекламу дуже суворо регламентовано рекламу алкогольних напоїв, тому звертаю увагу на те, що реклама алкогольних напоїв, знаків для товарів і послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої:

  • Не повинна містити зображення процесу споживання алкогольних напоїв.
  • Забороняється з використанням осіб віком до 18 років як фотомоделей.
  • Не може формувати думку, що вживання алкоголю є важливим фактором досягнення успіху в спортивній, соціальній, сексуальній або інших сферах життя.
  • Не повинна створювати враження, що вживання алкогольних напоїв сприятиме розв’язанню особистих проблем.
  • Не може формувати думку, що алкоголь має лікувальні якості або що вони є стимулюючими чи заспокійливими засобами.
  • Не повинна заохочувати до вживання алкогольних напоїв або негативно розцінювати факт утримування від вживання алкогольних напоїв.
  • Не може містити зображень лікарів та інших професійних медичних працівників, а також осіб, зовнішній вигляд яких імітує зовнішній вигляд лікарів.
  • Не повинна створювати враження, що більшість людей вживає алкогольні напої.
  • Разом з тим, реклама алкогольних напоїв, пива та/або напоїв, що виготовляються на його основі, знаків для товарів і послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої, не повинна містити зображення популярних осіб або пряме чи опосередковане схвалення популярними особами вживання алкоголю, пива та напоїв, що виготовляються на його основі.

    Автор консультації: Єштокіна Влада

    Источник