7

За статистикою, більше половини травм, отриманих дітьми в результаті дорожньо-транспортних пригод, – це наслідок відсутності спеціальних засобів транспортування в легкових автомобілях. Поширена практика перевозити дітей, утримуючи їх на руках у дорослого пасажира, виявилася найбільш небезпечною для дитини. Під час екстреного гальмування або іншого автомобільного маневру, дитина, що сидить на колінах практично виконує функцію «подушки безпеки» і приймає на себе всю масу тіла дорослого.

Якщо дитину пристебнути ременем безпеки на задньому сидінні, це не вбереже її від можливого вислизання з-під ременя. Деякі батьки намагаються “модернізувати” дитяче місце в автомобілі, саджаючи дитину на подушку, а потім пристібаючи її ременем безпеки. Ця “самодіяльність” не тільки неефективна, але часом може погіршити характер і тяжкість травм при можливій ДТП.

Застосування дитячих автомобільних крісел гарантує не тільки безпеку дитини в поїздці, але і є обов’язковою вимогою ПДР. Порушення пункту 21.11 Правил тягне за собою штраф і складання протоколу про адміністративне правопорушення.

Згідно з Правилами дорожнього руху, забороняється перевозити дітей:
без спеціального автокрісла до 12 років і зростом нижче 145 см;
на сидінні мотоцикла або мопеда;
у темний час доби для організованих груп дітей;
до 16 років заборонено перевозити дітей і підлітків в кузові вантажного автомобіля.

Наразі у Верховній Раді зареєстровано законопроект №10130 «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо порушення правил перевезення дітей» (https://t.me/advocatprava/226), яким пропонується внести досить важливі зміни.

Що стосується перевезення дітей на передньому сидінні автомобіля, то ніякої відповідальності в Україні за це не передбачено, відповідають виключно батьки. У такому випадку, дитина обов’язково повинна бути пристебнута ременями безпеки у автокріслі, якщо ні – штраф у розмірі 51 грн.

Згідно з міжнародною статистикою, автомобільні крісла на 71% вбережуть дитину до 1 року від летального результату при аварії. Для дітей у віці до 4-х років цей показник становить 50%.

Зовсім крихітні немовлята подорожують в автолюльках, малюки трохи старше – в автокріслах. Але що робити з непосидою, який вже не хоче сидіти в жорсткій конструкції? Хорошою альтернативою стане бустер для дитини. Бустер – це просто адаптер, за допомогою якого дитину фіксують стандартним ременем.

Якщо дитина не досягла ще 3 років, то в цьому пристрої її перевозити не можна. Але, крім віку, потрібно ще орієнтуватися на вагу і зріст пасажира. Більшість бустерів розраховані на вагу від 15 до 45 кг. Дитину, яка важить менше 15 кг, однозначно рано пересаджувати з автокрісла, навіть якщо вона і досягла потрібного віку. Крім того, адаптер розрахований на зріст дитини від 120 см.

Рівень безпеки бустера нижче: він не забезпечує маленького пасажира належним захистом, лише піднімає його, для того щоб можна було скористатися стандартним ременем безпеки. На відміну від крісла, в бустері немає захисту від бічних ударів. Формально даний пристрій звільняє від штрафів, однак при будь-якій аварійній ситуації бажано, щоб дитина була саме в автокріслі.

Джерело: Адвокат Права