13

Законопроект суттєво обмежує можливості рекламувати такі товари з метою зменшення їх споживання.

5 лютого народні депутати розглянуть у першому читанні законопроект №4212, який стосується рекламних обмежень для електронних сигарет. У пояснювальній записці до законопроекту зазначається, що обмеження рекламних можливостей електронних сигарет викликане потребою зменшити споживання цих пристроїв у короткостроковій перспективі та зберегти здоров’я громадян – у довгостроковій.

У мотивувальній частині депутати посилаються на свідчення «окремих науковців» та рекомендації ВООЗ, а також зазначають, що «на сьогодні бракує незалежних досліджень про вплив електронних сигарет на здоров’я». Отже, станом на зараз, такі обмеження – це спосіб перестрахуватися, а не запобігти однозначній загрозі.

З метою зменшення популярності вейпів депутати пропонують встановити ряд заборон, які стосуються електронних сигарет та рідин до них і розміщення їхньої реклами:

  • На телебаченні та радіо;
  • На сайтах, для доступу до яких не потрібна вікова верифікація;
  • У друкованих ЗМІ, ряді профільних видань, а також в усіх виданнях для дітей та підлітків;
  • На засобах внутрішньої та зовнішньої реклами;
  • На транспорті.

Також забороняється рекламувати вейпи на політичних, освітніх, релігійних та спортивних заходах і розважальних заходах для неповнолітніх.

Загалом, ряд дозволених майданчиків для рекламування вейпів обмежуються проведенням спеціалізованих рекламних заходів, на які допускаються лише виробники та гуртові продавці, розміщенням реклами на товарах, які пов’язані з курінням тютюну чи електронних сигарет (запальнички, вейпи та т.ін.), та розважальними заходами для дорослих.

Крім вищезгаданого обмеження майданчиків для розміщення реклами, зміст реклами електронних сигарет також повинен відповідати ряду вимог. Зокрема:

  • Не містити зображення процесу споживання вейпів;
  • Не створювати враження, що електронні сигарети допомагають досягти успіху, вирішити якісь особисті проблеми тощо, а також, що більшість оточуючих курять вейпи;
  • Не заохочувати до куріння.

Зокрема, законопроект передбачає накладання обмеження на спонсорування заходів виробниками електронних сигарет і поширення чи продаж електронних сигарет «у комплекті» з товарами, які з ними не пов’язані. Уся реклама електронних сигарет та рідин для них повинна супроводжуватися текстом «Вживання електронних сигарет шкодить здоров’ю».

Посилаючись на гарантоване Конституцією та законами право людини на охорону здоров’я, депутати зазначають, що внесення цих змін до законодавства матиме позитивний вплив на забезпечення прав людей та на громадське здоров’я.

Раніше «Судово-юридична газета» повідомляла, що Голова Антикоркомітету Анастасія Радіна заявила, що законопроект про судову реформу концентрує владу у руках ВРП.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.