1117

Як відкрити СТО в Україні

Мрієте про відкриття автосервісу? Одразу потішимо вас тим, що ця мрія є цілком здійснюваною. Однак для цього вам потрібно здійснити декілька важливих кроків, а саме — скласти бізнес-план та втілити його у життя. У цій статті ми розповімо, як це зробити та відкрити власну СТО в Україні.

Зразок договору про співпрацю з відкриття станції технічного обслуговування (СТО)>>>

Хочете мати свій автосервіс?

Відкриття автосервісу точно вартує тих вкладень, які доведеться зробити на початку. Автомобілі, на жаль, ламатимуться доти, доки вони існують. Тому клієнтів ви точно матимете. Треба лише визначитись із тим, який комплекс послуг ви надаватимете. Це може бути будь-що на ваш розсуд — від обслуговування ходової частини до дрібного ремонту. 

Головне — це створити СТО, де наявне якісне обладнання та працюють професіонали. Тоді кількість ваших клієнтів збільшуватиметься пропорційно кількості машин на дорогах. Знову ж таки такий підхід потребує витрат, але окупиться.

Майте на увазі, що на ринку постійно з’являються нові авто, але й на старих люди продовжують їздити роками. Чи зосереджуватись на ремонті певної марки автомобіля та відкривати авторизований автосервіс, — обирати вам. Однак, щоб співпрацювати з виробниками та обслуговувати певні марки авто, треба вже мати неабиякий досвід. Тож радимо на початку ремонтувати все, що вам під силу. 

Як відкрити автосервіс з 0

По-перше, треба по-справжньому любити автомобілі. Тільки при наявності відповідного ставлення можна започаткувати таку справу, як відкриття автосервісу. Якщо розглядати СТО виключно як бізнес-проєкт задля заробітку на виявленні несправностей чужих автомобілів, то може нічого не вийти. Це навіть звучить якось відразливо, а справжній успіх приходить до тих людей, які люблять і вірять у те, що роблять. 

У випадку, коли ви впевнені, що хочете займатись ремонтом автівок, а самі вони є вашою пристрастю, то й сумніви стосовно правильності вибору можна полишити. Починати ж відкриття автосервісу на практиці, звісно, слід зі складання детального бізнес-плану. 

Що необхідно для відкриття автосервісу

Складання бізнес-плану для відкриття автосервісу завжди спирається на наявний початковий капітал. Без грошей нікуди! Де їх взяти? Для відкриття СТО навіть з невеликим переліком послуг, потрібна пристойна сума. У «копієчку‎» виливається оренда приміщення чи будівництво нового, купівля обладнання, а також заробітня плата для майстрів. На щастя, існує велика кількість сайтів, де можна здійснювати закупівлю запчастин.

При наявності необхідної суми можна сміливо починати підприємницьку діяльність. Якщо грошей немає, то можна оформити кредит в банку, де візьмуть в заставу будь-яке цінне майно. Тож гармонізуйте наявні фінансові спроможності з бажаними результатами та розпишіть всі можливі витрати.

Що потрібно для автосервісу: документи

Спочатку потрібно оформити ФОП або юрособу, щоб мати дозвіл на підприємницьку діяльність. Отримання ліцензії не є обов’язковим, але добровільна сертифікація вітається. 

Сертифікат — це додатковий аргумент для довіри клієнтів, який підтверджує відповідність надаваних послуг встановленим нормам якості. Якщо ви все ж хочете його мати, то доведеться звернутись до Державної служби транспорту з висновками від ДСНС, санітарної, екологічної та комунальної служб. Також службі транспорту потрібно надати повний перелік послуг вашого автосервісу, заяву на отримання сертифікату та статут (у разі, якщо правова форма діяльності — ТОВ).

Статут товариства з обмеженою відповідальністю з одним засновником (учасником)

Статут приватного підприємства з одним засновником

Можна піти ще далі та отримати окремі сертифікати для кожного виду робіт. Після отримання цих документів всі види послуг у вашому автосервісі будуть сертифіковані. Це допоможе завоювати прихильність клієнтів. Особливо — власників дорогих марок автомобілів, які здебільшого віддають перевагу авторизованим сервісам, однак можуть довірити свою машину сертифікованим станціям техобслуговування.

Ще один статусний атрибут СТО — це печатка. Її наявність додасть вашій організації серйозності та легітимності. Однак цим питанням займаються не на початкових етапах відкриття автосервісу, а за деякий час після старту та певного періоду успішної роботи. Тож просто майте це на увазі.

Якщо ж СТО буде знаходитися поряд з житловою забудовою, потрібно отримувати дозвіл. У деяких випадках доведеться самостійно опитувати мешканців ближніх будинків. До такого повороту подій треба заздалегідь бути готовим. Кращий варіант — це віддалене мінімум на 50 м від житлового сектора місце.

Також доведеться звернутися не в одну інстанцію для отримання офіційного статусу законного дозволу на початок бізнесу і будівництво гаража для автосервісу. Зокрема завжди існують варіанти з орендою. Про те, як обрати місце під СТО, читайте далі.

Зразок договору оренди частини нежитлового приміщення

Як відкрити автосервіс у гаражі чи іншому приміщенні

З вибором локації поспішати не варто. Від того, наскільки правильно буде вибрано місце та де буде розташована ваша СТО, залежить прибуток. 

Необхідно дотримуватися головного правила — станція повинна знаходитися недалеко від дороги, щоб її бачили проїжджаючі водії. Якщо це неможливо зробити поруч з трасою, треба встановити покажчики з назвою організації або ж поставити знак «СТО‎», попередньо отримавши дозвіл у відповідних органах. Ба навіть краще — встановити рекламний борд або щит, якщо дозволяють фінанси.

Окрім цього, ліпше шукати місця біля заправок, гаражних комплексів, мийок або шиномонтажних сервісів. Це дозволить забезпечити кращий потік клієнтів. У будь-якому разі поставте на перше місце якість наданих послуг, бо без цього навіть найвигідніше розміщення ролі не гратиме. Не менш важливо — це зручний під’їзд. Люди їхатимуть до вас на ремонт, а не за додатковими поламками.

Станцію технічного обслуговування з офісом не порівняєш. Вона вимагає багато простору, щоб розмістити кілька боксів. Спершу можна відкрити й один. Однак краще було б, аби могли заїхати принаймні декілька машин. Слід звернути увагу на площу, прилеглу до будівлі, на якій надалі можна прилаштувати автомийку або автомагазин. Визначаючи площу приміщення автосервісу, радимо спертися на такі фактори:

  • Площу приміщення краще обирати у розрахунку 5 квадратних метрів на кожного співробітника, не враховуючи площу під обладнанням.
  • Автосервіс повинен знаходитися на відстані не менше 50 метрів від житлових будинків та громадських місць, таких як парки, водойми та інші.
  • Інженерна інфраструктура: Необхідно мати доступ до електро- та водопостачання, а також системи каналізації.
  • Освітлення: Приміщення повинно мати достатньо природнього та штучного освітлення з використанням вибухобезпечних матеріалів.
  • Вентиляція та опалення: Для комфортних робочих умов слід забезпечити належну вентиляцію та систему опалення.
  • Обробка приміщення: Рекомендується використовувати маслобензостійкі матеріали, такі як масляна фарба або керамічна плитка, для оздоблення стін та підлоги.
  • Подбайте про комфорт своїх співробітників, забезпечивши їх наступними зручностями: душем, роздягальнею, місцем для відпочинку та обідів.
  • Для зручності клієнтів облаштуйте кімнату очікування з Wi-Fi, водою, кавою та чаєм.

Врахування цих критеріїв допоможе забезпечити ефективну роботу автосервісу та комфортні умови для співробітників та клієнтів.

Устаткування для автосервісу

Купівля обладнання — це невіднятний крок на шляху до відкриття автосервісу. І знову «різких рухів‎» робити не варто. Якісне обладнання коштує дорого, але без нього не обійтись, якщо хочете знайти та втримати більше клієнтів. Можна вкласти в покупку устаткування великі суми грошей, а потім виявилося, що в ньому немає потреби. Тому визначтесь заздалегідь із тим, яке обладнання для виявлення несправностей автомобіля та його подальшого ремонту, необхідне на вашій СТО.

Договір довгострокової оренди обладнання спеціального призначення

Ось ключові види обладнання, які скоріш за все знадобляться будь-якому автосервісу:

  • Підйомники: Це основне обладнання для підняття автомобілів. Варіанти включають чотиристовпові, двохстовпові, наклонні та роликові підйомники.
  • Діагностичні стенди: комп’ютерна діагностична система, сканери для виявлення несправностей автомобіля, осцилографи та інші пристрої для відшукування проблем автоелектроніки.
  • Інструменти для ручної роботи: Набір ключів, гайковерти, молотки, викрутки, ножиці для обтікання, паяльне обладнання та інші інструменти для ручної роботи та механічних ремонтів.
  • Витратні матеріали: масла різного призначення, фільтри, гальмівна рідина, антифриз, мірна місткість, автокосметика, різні аксесуари.
  • Обладнання для ремонту двигуна: Компресори повітря, стенди для випробування двигуна, верстати для ремонту циліндрів та поршнів, гільзи, преси для видалення та встановлення підшипників.
  • Обладнання для шиномонтажу: Балансувальні стенди, демонтажні та монтажні преси, насоси для накачування шин, пневматичні гайковерти та інше спеціалізоване обладнання для роботи з шинами.
  • Стенди регулювання розвал-сходження коліс: ця послуга є дуже популярною, тож купівля обладнання для цієї операції є необхідною.
  • Обладнання для зварювання: Зварювальні апарати, газові факели, тигельні печі, різаки, детектори протікання газу та інше обладнання для здійснення зварювальних робіт.
  • Система автоматизації та обліку для впорядкування та пришвидшення бізнес-процесів.

Це лише загальний перелік обладнання, яке може знадобитися в СТО та автосервісі. При покупці обладнання враховуйте специфічні потреби вашого бізнесу та якість самого устаткування, щоб забезпечити гідний сервіс. 

Автоматизація автосервісу

Окремо варто акцентувати увагу на програмному забезпеченні для автосервісів, бо воно суттєво полегшить роботу команді та дозволить надавати широкий комплекс послуг якісніше та заощаджуючи час. Не дивлячись на це, багато підприємців все ще нехтують впровадження автоматизації на своїй СТО. У сучасному конкурентному середовищі це неприпустимо.

Програма для автосервісу та СТО

допоможе вдосконалити роботу компанії, та забезпечити оптимальне використання ресурсів. Ось деякі ключові переваги впровадження такого софту на прикладі можливостей системи автоматизації RemOnline:

  • Керування робочим процесом: Системи автоматизації дозволяють контролювати та керувати робочим процесом, включаючи прийом автомобілів, розподіл завдань між співробітниками, моніторинг робіт та контроль якості.
  • Ефективне управління запасами: RemOnline дозволяє вести облік запчастин, матеріалів та інструментів, автоматично оновлюючи інформацію про наявність та замовлення нових позицій.
  • Документація та звітність: Системи автоматизації допомагають зберігати і аналізувати дані про виконані замовлення, генерувати деталізовані звіти та накладні для клієнтів.
  • Планування ресурсів: Програма для СТО забезпечує створення графіку робіт, розподіл ресурсів, автоматичний розрахунок та нарахування зарплати та своєчасне виконання замовлень.
  • Покращена комунікація та взаємодія: Автоматизовані системи сприяють поліпшенню комунікації в команді з клієнтами через електронну пошту, SMS-повідомлення та месенджери.

Отже, як ви самі вже переконались, система автоматизації підвищить ефективність роботи СТО та допоможе досягти успіху у конкурентному автосервісному секторі.

Які послуги надавати на СТО

Комплекс послуг СТО — це важливий фактор, який впливає на кількість клієнтів. Ширший комплекс наданих послуг — більше відвідувачів, а відповідно й більший прибуток. Можливість надавати різнопланове обслуговування залежить від наявності обладнання, здатних професіоналів, і марок автомобілей, які обслуговують на станції. Тому тут вибір за вами, але ось перелік ключових послуг, які мають надавати на СТО:

 

Діагностика та виявлення несправностей двигуна: ремонт або заміна компонентів, налаштування системи палива та змащування.

 

Обслуговування трансмісії: діагностика та ремонт, заміна масла та фільтрів, регулювання механізмів та зчеплення.

 

Технічне обслуговування та ремонт ходової частини: вимірювання та налаштування кутів спрямування коліс, заміна амортизаторів та підшипників, ремонт та регулювання рульового управління.

 

Діагностика та ремонт електронних систем: перевірка та відлагодження системи запуску та зарядки, діагностика та ремонт системи запалювання, виявлення та виправлення несправностей в ABS, ESP та інших електронних системах.

 

Діагностика та виправлення несправностей в електронних системах автомобіля: заміна та ремонт стартерів та генераторів, відновлення електропроводки та роз’ємів тощо.

 

Обслуговування системи охолодження: заміна та ремонт радіаторів та насосів, наповнення й промивання системи охолодження.

 

Надання цих сервісів на СТО слугує своєрідною базою, бо вони є найбільш затребуваними. Тож додайте їх у комплекс послуг вашого автосервісу, щоб задовольнити потреби якомога ширшого кола клієнтів та марок автомобілів.

Договір про технічне обслуговування та ремонт транспортного засобу

Персонал


Фахівці високої кваліфікації — це один з вирішальних чинників успіху СТО. На ринку праці такі спеціалісти є дуже затребуваними, тому на їх пошук піде якийсь час. Можна звернутися за допомогою в спеціалізовану службу, яка здійснює підбір персоналу. Можна вести пошук самостійно, розмістивши оголошення в пресі або на сайтах пошуку спеціалістів та тематичних форумах.

Однак однієї наявності фахівців замало. Хороших співробітників треба мотивувати та утримувати, бо це напряму впливає на роботу всієї СТО. Наведемо кілька вагомих критеріїв для залучення та утримання висококваліфікованих механіків та майстрів:

  1. Кваліфікація та майстерність: Розділіть персонал на різні рівні кваліфікації та встановіть чіткі критерії переходу між ними. Забезпечте можливість навчання та підвищення заробітної плати для працівників вищого рівня, стимулюючи їх розвиток та покращення навичок.
  1. Кількість наданих послуг та додаткових продажів: Встановіть відсоткову ставку за додатковий продаж запчастин або надані послуги, щоб стимулювати співробітників до активної роботи та більшого залучення клієнтів. Забезпечте рівні можливості та прозорі умови для всіх категорій співробітників.
  1. Продумана система винагород: Встановіть конкретні показники, яких співробітники повинні досягти, і нараховуйте премії за їх досягнення. Це стимулюватиме співробітників вкладатися в роботу та прагнути застосовувати свої навички на вищому рівні.
  1. Додаткові бонуси та самоцінність: Розгляньте можливість надання додаткових бонусів, таких як премії за стаж роботи, відмову від куріння або підтримку чистоти робочого місця. Маленькі стимули можуть значно покращити моральний клімат серед співробітників та продемонструвати їм їхню важливість для вашої компанії.

Реалізація системи мотивації залежить від конкретних умов та особливостей вашого автосервісу. Важливо розробити чіткі правила та добре пояснити їх співробітникам. Стимули мають бути прозорими та зрозумілими для всіх працівників, тоді вони прагнутимуть досягти поставлених цілей та результатів.

Реклама та залучення клієнтів

Одним з найскладніших завдань є забезпечення стабільного потоку клієнтів після пройденого великого шляху. Але існує чимало ефективних методів, які допоможуть вам залучити клієнтів до автосервісу.

Високий рівень сервісу

Ніяка реклама не працює краще, ніж рекомендації від задоволених клієнтів. Тому перш за все, забезпечте гідну якість сервісу. Сюди відноситься ввічливість майстрів, швидке та якісне обслуговування, приємна атмосфера на СТО, наявний комплекс послуг. Все це спонукає клієнтів повертатися та рекомендувати ваш автосервіс своїм знайомим.

Бонусна система для постійних клієнтів

Врахуйте, що автомобілі потребують постійного обслуговування — від діагностики ходової частини до дрібного ремонту. Розробіть систему лояльності для постійних клієнтів, яка надасть їм додаткові переваги та бонуси за відвідування вашого автосервісу. Наприклад, накопичувальні знижки, подарункові послуги або реферальна програма. 

Зовнішня реклама

Встановлення яскравого банера або вивіски-покажчика на шляху до автосервісу приверне увагу водіїв. Навіть якщо люди не потребують послуг в цю хвилину, ваше місце все одно запам’ятається.

Розповсюджуйте листівки в людних місцях, оскільки ця традиційна форма реклами досі є ефективною для приваблення місцевих клієнтів. 

Крос-промо — це ще один добрий спосіб, коли кілька компаній спільно рекламують одна одну, розміщуючи матеріали партнерів на своїх вітринах, стендах або рецепціях. Запитайте у компаній поряд, чи вони готові взаємно рекламувати один одного.

Розміщення на Google Maps

Важливо опублікувати ваш автосервіс на карті Google Maps, оскільки багато клієнтів шукають послуги через цю платформу. Правильно заповніть профіль вашого автосервісу, додайте фотографії та пропонуйте клієнтам залишати відгуки за додаткові бонуси, наприклад, додаткові знижки. Це підвищить ваш рейтинг і приверне більше клієнтів.

Реклама в інтернеті

Якщо ви створили сайт власної СТО, то запустіть контекстну рекламу у Google. Це один з найефективніших маркетингових інструментів, бо пошуковик досить добре таргетує рекламу на потенційних клієнтів будь-якого бізнесу. 

Створіть та наповнюйте сторінки у соцмережах. Це дозволить створити авдиторію та постійно нагадувати їй про себе, запускати акції та інші пропозиції для залучення нових замовників. У соцмережах також є реклама, яка теж суттєво підвищить шанси знайти більше клієнтів.

Ці методи є ефективними способами залучення клієнтів до вашого автосервісу. Комбінуючи їх, ви неодмінно створите стійкий потік клієнтів до вашого автосервісу.

Підсумок

Для досягнення мети та відкриття автосервісу доведеться зробити багато кроків. Відтак відкрити свою СТО доволі складно, тому необхідно бути психологічно готовим до труднощів і неприємностей. Тож наберіться витримки, терпіння та користуйтеся усіма інструментами, які можуть полегшити ваш шлях.

Зразок договору про співпрацю з відкриття станції технічного обслуговування (СТО)>>>

 

Почніть Ваш бізнес-проєкт правильно!

 

з повагою

адміністрація інтернет-порталу “МОЄ ПРАВО”