Сьогодні велика частина людей працюють із дому. Багато з них не відчувають через це дискомфорту. Але є і ті, кому досить складно звикнути до режиму WFH (work from home — робота з дому). Комунікація потребує більше зусиль, продуктивність може знизитися через стрес, а від справ будуть постійно відволікати.
Але за правильного підходу будь-який процес можна налагодити і цим полегшити собі життя. Юлія та Михайло Завілейські, напевно, мають найбільший і найтриваліший у DataArt досвід роботи з дому — вони часто змінювали міста та країни, в деяких з них офісу просто не було. Ділимося їхніми порадами про комфортний WFH.
Спілкуємось у режимі відео
Чудово знаємо, як це незвично і яким дивним багатьом здається спочатку. Але звикаєш швидко, а бачити людину, її реакцію, мати можливість виразом обличчя доповнити зміст слів — безцінно. Таке спілкування робить сприйняття адекватнішим, дозволяє звести викривлення до мінімуму.
Відстежуємо зону за спиною
Працюючи з дому, перевіряйте зону за спиною, що потрапляє в камеру — дверцята шафи краще закрити, ліжко застелити, а брудний посуд прибрати з кадру.
Вдягаємося повністю
Робота з дому для когось асоціюється з можливістю ходити цілий день у піжамі. І колеги запевняють, що бували в ситуаціях, коли клієнт або партнер випадково включав камеру й поставав у халаті. Або несподівано вставав, демонструючи, що перед зідзвоном привів до ладу лише верхню частину тіла.
Вимикаємо мікрофон і відключаємо повідомлення
Перше відноситься до великих зідзвонів, де ви не плануєте виступати. Друге — до тих, де ви збираєтеся демонструвати свій екран. Особливо уважно варто ставитися до повідомлень пошти та всіляких месенджерів — випадково можна продемонструвати листи та повідомлення, яких ви нікому показувати не планували.
Відмовляємося від паралельних задач
Під час спільного дзвінка з декількома учасниками, увімкніть камеру та забудьте про багатозадачність. Не писати в паралельному чаті — простий прояв поваги до співрозмовників. Люди люблять увагу та говорять неохоче, якщо думають, що ви їх не слухаєте.
Перевіряємо звук
Перевірте гарнітуру. Немає нічого краще за співрозмовника, якого не тільки добре видно, але й чути. Якщо хтось на зідзвоні має проблеми зі звуком, скажіть про це, щоб у колеги була можливість розв’язати її відразу або перед наступним дзвінком.
Не обмежуємося робочими розмовами
Зрозуміло, що люди, які працюють у розподіленій команді з різних міст, не можуть познайомитись один з одним так само добре, як колеги, що працюють пліч-о-пліч. Але це можна частково компенсувати, збираючись не лише у справах. Наприклад, іноді можна обмінятися кумедними та повчальними історіями, показати в камеру домашніх тварин, привітати когось із команди з днем народження.
Ведемо календар
Записуйте все до свого календаря — станьте своїм власним менеджером. За такої умови:
- обов’язково виділіть час для планування складних задач;
- визначте ключові етапи, віхи;
- оціните зусилля і тривалість, розподіліть час.
Потім переконайтеся, що ви дотримуєтеся календаря. Тримайте свій календар заповненим більше ніж на 80% — це створює розумний тиск, щоб залишатися дисциплінованим, і запобігає надмірному розслабленню. До речі, перерви на обід, каву тощо, теж варто внести до календаря.
Соціалізуємось
Якщо вам не вистачає, наприклад, розмов з колегами за обідом чи кавою, обміняйтеся парою слів у групових чатах. Спробуйте свідомо говорити не про роботу, нехай це будуть невеликі неформальні бесіди без порядку денного — «синхронізації», як ми їх називаємо в нашій культурі. Це насправді допомагає не почуватися самотнім.
Не забуваємо насолоджуватися
Насолоджуйтеся процесом WFH — не намагайтеся емулювати вдома офіс. Носіть зручний одяг (не забуваючи про пункт вище — носити його все ж потрібно), займайтеся спортом у той час, який витрачали на шлях до роботи й назад. Отримуйте задоволення від того, що організували день розумно — можливості для цього є.