І навіть попри пільги на купівлю українських авто, євробляхи залишаються комфортнішим і часто дешевшим варіантом для українців.
На засіданні Погоджувальної ради депутатських фракцій Верховної Ради народний депутат Тарас Батенко закликав своїх колег розв’язати питання нерозмитнених авто з Європи. На його думку, парламент має ухвалити відповідне регулювання і стати на сторону євробляхерів, а не займатися половинчастими рішеннями, запроваджуючи тимчасові заходи.
«Є всім відома ситуація навколо автомобілів, що порушили терміни ввезення та перебування на території України – так звані “євробляхи” – ніхто з колег про це чомусь не згадав, але цей законопроект стоїть у порядку денному. Влада наполегливо не хоче усвідомити, що ця проблема виникла не так внаслідок бажання українців обманути державу, як через намагання держави не вирішувати проблему драконівських тарифів на розмитнення авто в Україні. Ця проблема стосується десятків і сотень тисяч наших співвітчизників», – зазначив депутат у своєму виступі на Погоджувальній раді.
На його думку, пропозиції щодо тимчасового зниження мита на обмежений перелік автомобілів не є вирішенням ситуації, адже головної мети запровадження мита досягнути не вдалося – попри велику митну націнку на іноземні авто, українці все одно не виявляють активного бажання купувати українські машини. І тимчасові звільнення від мита ситуацію не покращать. Зокрема, через те, що євробляхи видаються не лише більш якісним і комфортним варіантом, але й часто дешевшим, аніж український автопром з усіма пільгами.
«Ми хочемо розірвати цей Гордіїв вузол і скасувати акцизний податок на транспортні засоби повністю – як такий, що не виправдав себе. І не треба боятися втрат бюджету, адже сума недонадходжень від скасованого акцизу буде з надлишком компенсована надходженнями від мита та ПДВ внаслідок зростання ввезень авто з-за кордону. Також не треба хвилюватися захисникам навколишнього середовища. Адже зменшення витрат на розмитнення дозволить українцям ввозити авто на порядок дорожчі, які, відповідно, будуть відповідати вищим екологічним стандартам, так як всюди це є в Європі», – продовжив Тарас Батенко.
Для того, щоб розв’язати ситуацію із євробляхами, депутат закликав своїх колег підтримати законопроект № 3704, зазначивши, що під ним підписалися представники «майже всіх депутатських фракцій і груп». Хоча насправді його підтримали лише представники Слуги Народу, Довіри та За майбутнє. Тобто, цей законопроект підтримують навіть не більшість фракцій – лише 3 з 7 фракцій, не враховуючи при цьому позафракційних депутатів.
Раніше «Судово-юридична газета» повідомляла, що саме шокувало Мінфін у законопроектах про скасування акцизу на євробляхи та як відбувався їх розгляд на комітеті.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.