1084

Приховані недоліки та гарантійне обслуговування

Не всі недоліки товару можна побачити у момент його розвантаження, особливо, коли він запакований. Тому часто важливо чітко розділити в договорі,  які характеристики товару покупець перевіряє у момент приймання товару від перевізника, а які – вже безпосередньо на виробництві. Також не варто забувати і про строки проведення такої перевірки.

Опишіть недоліки, які можна вважати прихованими, і чим їх потрібно підтверджувати та як фіксувати.

Як і в попередньому пункті, тут потрібно передбачити детальний і дієвий алгоритм повідомлення постачальника про виявлені недоліки та як діяти, коли постачальник не реагує на такі повідомлення. Одразу при підписанні договору розподіліть майбутні витрати, пов’язані з недоліками поставленого товару. Якщо виявлені недоліки можуть призвести до зупинення виробництва чи іншої шкоди, то також варто зафіксувати механізм визначення такої шкоди.

Важливими особливостями прихованих недоліків є фіксація причин їх виникнення та скорочені строки позовної давності.

Закон звільняє продавця від обов’язку усувати приховані недоліки товарів, якщо він доведе що такі недоліки виникли через порушення покупцем правил експлуатації або зберігання виробу. Продавці намагаються завжди скористатися цим положенням. Тому як для продавця, так і для покупця важливо зафіксувати факт ознайомлення з умовами належного зберігання та використання товару.

Знову наведемо приклад з власної практики:

Підприємство А поставило підприємству Б нержавіючі холодильники для їдальні. Через деякий час поверхня холодильників почала вкриватись корозією.

Постачальник наполягав на тому, що ці поверхні під час прибирання протерли речовиною, яка містила кислоту, а це прямо заборонено інструкцією з використання.

Спір перейшов у судову площину, але не закінчився винесенням рішення по суті спору. Для визначення причин пошкодження потрібно було проводити експертизу – відрізати частинку покриття. Такий варіант розвитку подій не влаштовував покупця (у нього ще були проблеми з пропуском позовної давності) і він не наполягав на подальшому розгляді спору у суді.

Ця справа підтверджує ще і важливість дотримання строків позовної давності.

У спорах, які виникають у зв’язку з постачанням товарів неналежної якості строк позовної давності складає 6 місяців з моменту встановлення у належному порядку недоліків поставлених товарів.

Сторони у договорі можуть продовжити цей строк.

Постачальники часто маніпулюють цим строком – обіцяють провести ремонт чи замінити товар, але так нічого і не роблять. Тому покупцям потрібно бути максимально обережними.

Зразок Акту про невідповідність товару