Чимало виявлених недосконалих моментів виправлять у подальшому.
Депутати ухвалили секторальний законопроєкт про внутрішній водний транспорт, який регулюватиме рух на українських річках (реєстр. № 1182-1-д).
До цього за словами народного депутата Юлії Клименко, у річки скидали що завгодно, і використовували їх, як кому заманеться, у тому числі, витягаючи контрабандно пісок. Тепер цьому покладено край, а також створюється можливість залучення у річкову галузь внутрішніх та зовнішніх інвестицій.
«Більше того, використання річкового транспорту дасть можливість зняти навантаження з автомобільних доріг. Українські річки здатні перевозити понад 30 мільйонів тонн вантажів на рік», — зазначила депутат.
З іншого боку, народний депутат від «Батьківщини» Михайло Цимбалюк намагався довести до уваги колег, що автори законопроєкту збираються допустити на внутрішні річки судна під іноземними прапорами, маршрут пересування яких за міжнародним морським правом не підлягає контролю з боку держави.
«Таким чином, Україна втрачає контроль за вантажем, який перевозиться», — переконаний парламентарій.
Він також вважає, що законопроєкт ставить у нерівні умови вітчизняних річкових перевізників, бо судна під іноземними прапорами звільнені від плати за використання шлюзів та іншої річкової інфраструктури. Крім того, іноземні судновласники мають право використовувати пальне без сплати акцизу.
«Небезпека в тому, що буде контрабандно ввозитися пальне і реалізовуватиметься тут на тіньовому ринку», — зазначив депутат.
Втім, у сесійному залі вирішили, що хоча у даному законопроєкті є чимало недосконалих моментів, його слід приймати, бо він є, крім усього, частиною із зобов’язань України в рамках Угоди про Асоціацію з Європейським Союзом. Закон будуть ще вдосконалювати, але окремими законодавчими актами. 276 народних депутатів погодились із цим, і ухвалили закон в цілому.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути у курсі найважливіших подій.