18

Депутати пояснюють, що судді та їх помічники володіють достатньою компетенцією та знаннями у сфері права і не потребують проходження стажування.

На сайті Верховної Ради оприлюднено текст законопроекту про внесення змін до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» щодо звільнення осіб, які мають стаж роботи суддею або помічником судді, від проходження стажування у адвоката під реєстраційним номером 5095

Авторами проекту є група народних депутатів, які входять у парламентську фракцію «Слуга народу». 

Головним комітетом, який буде вивчати доцільність законопроекту, визначено Комітет з питань правової політики.

Крім того, законопроект вивчатимуть в інших комітетах Верховної Ради:

  • Комітет з питань бюджету;
  • Комітет з питань антикорупційної політики;
  • Комітет з питань інтеграції України до Європейського Союзу.

Самого тексту законопроекту ще немає на сайті Верховної Ради, його передано на розгляд керівництва парламенту.

Положеннями законопроекту пропонується розширити перелік осіб, які звільняються від проходження стажування (стаття 10 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність»), шляхом включення до нього осіб, які на день звернення із заявою про допуск до складення кваліфікаційного іспиту мають стаж роботи роботи на посаді помічника судді щонайменше п’ять років або стаж роботи на посаді судді щонайменше один рік.

Для осіб, яких було звільнено з посади судді через порушення вимог щодо несумісності, порушення обов’язку підтвердити законність джерела походження майна, вчинення істотного дисциплінарного проступку, грубе чи систематичне нехтування обов’язками, що є несумісним зі статусом судді або через виявлення невідповідності займаній посаді судді, обов’язок проходження стажування в адвоката пропонується залишити.

Відповідно до положень закону, від проходження стажування фактично будуть звільнені:

  • особи, що пропрацювали на посаді помічника судді та мають стаж роботи в сфері права не менше 8 років (з яких три роки до призначення на посаду та п’ять років стажу на посаді помічника судді);
  • особи, що пропрацювали на посаді судді, стаж професійної діяльності яких у сфері права становить щонайменше 6 років (з яких п’ять років до призначення на посаду судді та щонайменше один рік на посаді судді).

Депутати впевнені, що потреба в перевірці практичної компетентності помічників суддів та таких суддів у відставці не є виправданою, адже стаж їх роботи у сфері права на відповідних посадах дозволяє стверджувати про їх обізнаність з правничою професією та наявністю практичних знань та навичок.

Очевидно що особа, яка успішно склала кваліфікаційний іспит судді, до цього часу пропрацювала на посаді судді більше одного року та успішно склала кваліфікаційний іспит адвоката, володіє достатньої компетенцією та знаннями у сфері права та не потребує проходження стажування в адвоката для введення в професію.

Помічник суддів, в свою чергу, бере участь у попередній підготовці судових справ до розгляду, в оформленні судових справ, за дорученням судді готує проекти судових рішень, запитів, листів, інших матеріалів, пов’язаних із розглядом конкретної справи.

Помічником судді може бути особа, яка має стаж професійної діяльності у сфері права не менше трьох років. Враховуючи специфіку роботи помічників суддів, за наявності суттєвого стажу, який буде гарантувати їх компетентність та професійні здібності, зазначені особи можуть бути також звільнені від проходження стажування в адвоката після успішної здачі кваліфікаційного іспиту.

Раніше Комітет рекомендував підтримати законопроект Стефанчука про порядок обчислення часу.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.