11

Пропонується визначити терміни для відновлення конкурсів на посади категорій «А», «Б» та «В».

Група народних депутатів від фракції «Слуга народу», «Голос», «Батьківщина», серед яких Олександр Корнієнко, Олександр Качура, Роман Лозинський, Віталій Безгін, Альона Шкрум, внесли до парламенту законопроект № 4531 «Про внесення змін до деяких законів України щодо відновлення проведення конкурсів  на зайняття посад державної служби та інших питань державної служби», метою якого є відновлення конкурсів на зайняття посад державної служби.

Новації

Проектом закону пропонується внести зміни до законів «Про державну службу», «Про Кабінет Міністрів України», «Про центральні органи виконавчої влади», «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» у частині відміни додаткових підстав припинення державної служби окремих державних службовців за ініціативою суб’єкта призначення. Автори пропонують прописати:

конкурси на посади, що обіймають особи, з якими до набрання чинності цим Законом укладені контракти про проходження державної служби на період дії карантину, оголошуються:

на посади державної служби категорії «А» – протягом чотирьох місяців з дня набрання чинності цим Законом;

на посади державної служби категорій «Б» та «В» – протягом дев’яти місяців з дня набрання чинності цим Законом;

– контракти про проходження державної служби на період дії карантину, укладені до набрання чинності цим Законом, діють до призначення на посаду державної служби особи за результатами конкурсу, але не більше:

для посад державної служби категорії «А» – п’яти місяців з дня набрання чинності цим Законом;

для посад державної служби категорій «Б» та «В» – протягом одного року  з дня набрання чинності цим Законом.

Також автори пишуть, що з метою економії матеріальних та людських ресурсів пропонується встановити, що спеціальна перевірка, встановлена статтею 56 Закону України «Про запобігання корупції», не проводиться стосовно осіб, які призначаються на посади державної служби або в органах місцевого самоврядування, не пізніше наступного робочого дня після припинення дії контракту про проходження ними державної служби на період дії карантину, за умови, що стосовно таких осіб вже проводилася спеціальна перевірка під час укладання відповідного контракту.

Також автори прописали у проекті, що державні службовці, зараховані у штат до набрання чинності цим законом, продовжують перебувати на державній службі. Граничний строк такого перебування становить шість місяців з дня звільнення з посади. Умови оплати праці таких державних службовців визначаються урядом.

За пропозицією  центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та  реалізує державну політику у сфері державної служби, погодженою з відповідним суб’єктом призначення, державний службовець за його згодою може бути переведений на будь-яку вакантну посаду державної служби не нижче категорії «Б» у державних органах, юрисдикція яких поширюється на  всю територію України, без проведення конкурсу.

Якщо державному службовцю не запропоновано переведення, то він звільняється з державної служби  керівником державного органу, за штатом якого він перебуває, з виплатою  вихідної допомоги у розмірі шести посадових окладів за останньою  посадою. Якщо  державний службовець тричі відмовився від переведення на іншу посаду, то теж звільняється без виплати вихідної допомоги.

Раніше «Судово-юридична газета» писала, що деталі реформи системи оплати праці державних службовців Право ТВ розповіла голова Національного агентства з питань державної служби Наталія Алюшина.

Додамо, актуальні питання розвитку державної служби розглянули під час засідання колегії НАДС. Зокрема йшлося про відновлення конкурсної процедури, реформування системи оплати праці та запровадження HRMIS.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути у курсі найважливіших подій.