2920
Зразки договорів поставки (постачання) >>>
Збірник договорів поставки (постачання)>>>

Нові правила Інкотермс 2020 (Incoterms 2020)
У зв’язку з необхідністю забезпечити комерсантів міжнародними правилами тлумачення торгових термінів, найбільш часто використовуваних у зовнішній торгівлі, Міжнародна торгова палата (МТП) в 1936 році опублікувала перше видання правил Incoterms. Далі, зі зміною параметрів торгівлі та збільшенням різних способів доставки товарів змінювалися і міжнародні правила Інкотермс. Зміни і поправки були зроблені в 1953, 1967, 1976 роках, а з 1980 року Інкотермс став періодично переглядатися кожні 10 років, і оновлювався в 1990, 2000., 2010 роках.

10 вересня 2019 року було опубліковано новий дев’ятий випуск правил Incoterms 2020 року, який вступив в силу з 1 січня 2020 роки (видання ICC № 723). Нові правила Інкотермс 2020 є оновлену версію правил Incoterms 2010, які були розроблені в Міжнародній торговій палаті (МТП) комітетом експертів – Редакційної групою. В даний комітет увійшли юристи зі Сполучених Штатів Америки, Великобританії, Франції, Туреччини, Німеччини, а також вперше представники Китаю та Австралії. Метою Редакційної групи і перегляду діючих правил Інкотермс полягала в тому, щоб їх максимально спростити, і крім того, видалити зайве базиси поставок, які можуть викликати плутанину і непорозуміння у використанні торгових термінів, більш чітко роз’яснити всі умови поставок для експортерів та імпортерів по всьому світу .

Як використовувати правила Incoterms 2020 (Інкотермс 2020)
Міжнародні правила Інкотермс 2020 можуть застосовуватися з 1 січня 2020 року, але також можна продовжити використання правил Інкотермс 2010, або правила Інкотермс-2000, і навіть більш ранні версії Інкотермс. Тому в міжнародних контрактах купівлі-продажу при вказівці умови поставки необхідно точно вказати версію Інкотермс.

Важливо знати, що правила Інкотермс не замінюють договір купівлі-продажу, а лише дозволяють скоротити його. Умови поставки Інкотермс не визначають перехід права власності на товар, не вказують ціну за товар і спосіб оплати або наслідки порушення договору. Інкотермс лише відображають розподіл між продавцем і покупцем обов’язків і фінансових витрат, таких як: перевезення товару, його навантаження і розвантаження з транспортного засобу, митне оформлення, оплата податків, мит і зборів, страхування, а також перехід ризиків втрати чи пошкодження товару.

МТП (ICC) пропонує наступний шаблон для застосування правила Інкотермс у Ваш контракт:

«[Вибрана умова поставки Інкотермс] [назва порту, пункту або місця] Інкотермс [рік публікації]»

Наприклад: «FCA Москва Росія Інкотермс 2020»

Обраний умова поставки Інкотермс повинен відповідати товару, способу його транспортування, страхування та митного оформлення.

Основні відмінності Інкотермс 2020 і Інкотермс 2010
Очікувалося, що в нових правилах Інкотермс 2020 будуть видалені терміни EXW, FAS і DDP і введуть нові умови поставки CNI, DTP і DPP. Однак, на перший погляд, Інкотермс 2020 не зазнав істотних змін. Жоден термін ні вилучений і жоден термін не додано, але одна з умов поставок було перейменовано!

Инкотермс 2020

Термін DAT перейменований в умова поставки DPU
Базис поставки DAT (Delivered at Terminal / Доставка на терміналі) перейменований в умови поставки DPU Інкотермс 2020 (Delivered Named Place Unloaded / Доставка на місце вивантаження).

Дана зміна було викликано двома причинами.
По-перше, виникла плутанина щодо відмінностей між терміном DAT Інкотермс 2010 (Доставка на терміналі) і терміном DAP Інкотермс 2010 (Поставка в місці призначення). Ключове відмінність між цими умовами полягає в тому, що відповідно до правила DAT доставка здійснюється після того, як товари були вивантажені з транспортного засобу і надані покупцеві в зазначеному терміналі. Тоді як в рамках умови DAP доставка здійснюється до вивантаження товарів – коли вони надані покупцеві на прибулому транспортному засобі готові до розвантаження.

Друга причина цієї зміни полягала в тому, щоб забезпечити більшу гнучкість у визначенні місця доставки товару. Тепер продавцю і покупцю можна узгодити будь-яке місце для доставки товару, а не тільки в конкретному терміналі. Умови поставки DPU Інкотермс 2020 і DAT Інкотермс 2010 в іншому ідентичні за змістом. Правило DPU Інкотермс 2020 є єдиним терміном, який доручає продавцю розвантаження товару.

Зміни в умовах поставки FCA
Умова поставки FCA Інкотермс 2020 (Free Carrier / Франко перевізник) є найбільш поширеним правилом Інкотермс (близько 40% міжнародних комерційних операцій проходить з цим торговим терміном). Це дуже універсальне правило, що дозволяє відвантажувати товари в різних місцях (наприклад: за адресою, на терміналі, в порту, аеропорту і т.д.), які розташовані в країні покупця.

Базис поставки FCA Інкотермс 2020 передбачає два можливих місця відвантаження продавцем товару:

Первый вариант – это место, принадлежащее продавцу (например: его склад, фабрика, магазин). Для продавца доставка считается завершенной, когда товар физически загружен на транспортное средство указанное покупателем.

Однако второй вариант применяется к указанному в договоре месту, которое не принадлежит продавцу (например: морской порт, терминал). В этой ситуации считается, что отгрузка была осуществлена после погрузки товара на транспортное средство перевозчика, оплаченное продавцом. Следует отметить, что выгрузка товара из транспортного средства не является обязанностью продавца.

Проблемы возникли с этим термином, когда доставка товара осуществлялась морским транспортом (морским контейнером), и если продавец и покупатель договорились использовать банковский аккредитив, как способ оплаты за товар. Для получения оплаты продавец должен подтвердить отправку товара покупателю, т.е. после погрузки товара на борт морского судна предоставить в банк, для получения оплаты, коносамент с пометкой «на борту». Но морской перевозчик, как правило, не предоставлял продавцу, коносамент с такой отметкой. Поэтому, экспортеры часто использовали для морских контейнерных перевозок условия поставки FOB , что требовало от продавца погрузку товара на судно, а от морского перевозчика предоставления коносамента продавцу.

В соответствии с новыми правилами Incoterms 2020, условие поставки FCA позволяет сторонам договориться в договоре купли-продажи, что покупатель должен дать указание своему перевозчику выдать коносамент с бортовой записью продавцу.

Изменение уровня страхового покрытия для термина CIP

Условия поставки CIF Инкотермс 2020 (Cost Insurance and Freight / Стоимость, страхование и фрахт) и условия поставки CIP Инкотермс 2020 (Carriage and Insurance Paid to / Перевозка и страхование оплачены до), являются двумя правилами Инкотермс, которые обязуют продавца приобрести страховку в пользу покупателя для экспорта товаров.

В новой редакции Инкотермс 2020 для условий поставок CIF, как и ранее в правилах Инкотермс 2010, требуется минимальное страховое покрытие. Стороны могут согласовать в контракте более высокие уровни покрытия, если они того пожелают.

Для условий поставки CIP Инкотермс 2020, теперь продавец обязан застраховать товар от всех рисков с максимальным страховым покрытием и страховой суммой не менее 110% от стоимости товара. Стороны могут согласиться в контракте на более низкий уровень страхового покрытия, если они того пожелают.

Данная поправка оправдана тем, что условие поставки CIF Инкотермс 2020 обычно используется для морских перевозок грузов навалом (сырье, минералы и т.д.). Стоимость за килограмм которых очень низкая, и требование страхования с максимальным покрытием значительно повысило бы конечную цену товара. Условие поставки CIP Инкотермс 2020 – это мультимодальный термин, часто используемый для доставки промышленных товаров, которые могут требовать более высокого уровня страхового покрытия.

Инкотермс 2020

Кожне правило Інкотермс 2020 містить два розділи по десять статей:
A1 / B1 Загальні обов’язки
A2 / B2: Поставка
A3 / B3: Перехід ризиків
A4 / B4: Перевезення
A5 / B5: Страхування
A6 / B6: Перевезення і транспортні документи
A7 / B7: Митне оформлення експорту / імпорту
A8 / B8: Перевірка / упаковка / маркування
A9 / B9: Розподіл видатків
A10 / B10: Повідомлення
У розділі «А» обумовлюються обов’язки продавця, а в розділі «В» – обов’язки покупця.

Перевезення товарів власним транспортом
Міжнародні правила Інкотермс 2010 були складені виходячи з припущення, що під час перевезення товарів від продавця до покупця вони будуть перевозитися стороннім перевізником, найнятим продавцем або покупцем. Це не враховувало ситуації, коли сторонній перевізник фактично не був потрібен, оскільки продавець чи покупець використовували свій власний транспорт при доставці товару. Нові правила Incoterms 2020 на даний час враховують такі ситуації, коли можна використовувати свій власний транспорт для доставки товарів або укласти договір перевезення.

розподіл витрат
Всі витрати, пов’язані з різними аспектами купівлі-продажу, тепер перераховані в статтях A9 / B9 «Розподіл видатків» для кожного правила Інкотермс, а також у відповідних статтях Інкотермс, до яких вони належать.

Метою цієї зміни є надання користувачам повного списку витрат в одному місці, щоб продавець і покупець були краще інформовані про витрати, за які кожен буде нести відповідальність відповідно до визначень Інкотермс 2020.

Митне оформлення: експорт, транзит та імпорт
У міжнародних правилах Incoterms 2020 більш точно пояснюється, яка сторона, продавець чи покупець, несе відповідальність за виконання митного оформлення та митних формальностей на кордоні, приймаючи на себе витрати і ризики. І випуск товарів, які в дорозі, включений вперше. Що стосується останнього, то використовується правило, згідно з яким відповідальність покладається на того, хто приймає на себе ризик перевезення до місця доставки. Тому якщо ризик перевезення передається в країні походження (країні продавця), відповідальність за митне оформлення транзиту приймає покупець; і навпаки якщо ризик переходить в пункті призначення (країна покупця), відповідальність несе продавець.

Вимоги безпеки
Безпека транспорту стала новою нормою (наприклад: обов’язкова перевірка контейнерів). Тепер стаття A4 / B4 ( «Перевезення») кожного правила Інкотермс вимагає від продавця, де це може бути застосовано, дотримуватися будь-які вимоги безпеки, пов’язані з транспортом, до пункту доставки та / або надати покупцеві будь-яку інформацію, що стосується вимог безпеки, пов’язаних з транспортом, яка необхідна покупцеві для організації перевезення.

Стаття A7 / B7 ( «Митне оформлення експорту / імпорту») кожного правила Інкотермс, де це може бути застосовано, тепер також прямо вимагає, щоб продавець виконав будь-які пов’язані з безпекою формальності при оформленні експорту та допомагав покупцеві отримати будь-які документи або інформацію, необхідні для дотримання з митними формальностями, пов’язаними з імпортом або транзитом. Витрати на забезпечення безпеки, пов’язані з транспортом, також стали більш помітними в окремому переліку зобов’язань за видатками відповідно до статей A9 / B9 кожного правила Інкотермс. Слід зазначити, що посилання на «безпеку» в Інкотермс 2020 носять загальний характер, немає конкретної посилання на кібербезпека або інші форми безпеки.

пояснювальні примітки
У кожному правилі Інкотермс 2020 тепер розміщені «Пояснювальні примітки для користувачів», в яких набагато обширніше викладені пояснювальні примітки з ілюстраціями відповідного умови поставки Інкотермс, зокрема:
• Коли дане правило має бути використано
• Коли ризик переходить
• Як розподіляються витрати
Пояснювальні записки спрямовані на те, щоб допомогти користувачам вибрати найбільш підходящі Інкотермс та надати керівництво по тлумаченню в разі виникнення суперечок.

Таблиця правил Інкотермс 2020
Конструктивно Incoterms 2020 виглядають так само, як і в попередній версії: одинадцять трибуквених скорочень починаючи від «EXW» (Ex-Works) до «DDP» (Delivered Duty Paid), які як і раніше діляться на 2 категорії в залежності від виду транспорту:

I ПРАВИЛА ІНКОТЕРМС 2020 ДЛЯ БУДЬ АБО ВИДІВ ТРАНСПОРТУ

EXW – «Ex Works / Франко завод»
FCA – «Free Carrier / Франко перевізник»
СРТ – «Carriage Paid to / Перевезення оплачена до”
CIP – «Carriage and Insurance Paid to / Перевезення і страхування оплачені до»
DPU – «Delivered Named Place Unloaded / Постачання на місце вивантаження»
DAP – «Delivered at Place / Постачання в місці призначення»
DDP – «Delivered Duty Paid / Постачання з оплатою мита»

II ПРАВИЛА ІНКОТЕРМС 2020 ДЛЯ МОРСЬКОГО І ВНУТРІШНЬОГО ВОДНОГО ТРАНСПОРТУ

FAS – «Free Alongside Ship / Свободно вдоль борта судна»
FOB – «Free on Board / Свободно на борту»
CFR – «Cost and Freight / Стоимость и фрахт»
CIF – «Cost Insurance and Freight / Стоимость, страхование и фрахт»