58

Не дивлячись на те, що у суспільстві вкорінилась думка, що судочинство не працює, всюди корупціонери, а суди діють тільки в інтересах держави – статистика розгляду “карантинних” справ по ст. 43-3 КУПАП свідчить про зворотнє.
І це є найкращим фактом для відновлення довіри до судової влади – не прийняття законів, не декларативні слова політиків, а прості дії суддів, які дозволяють відчути верховенство права та справедливість у дії.
Слід відмітити, що судді приймають ці рішення в умовах карантину, кадрового голоду та маніпуляцій владою із їхньою заробітною платнею.

Основні підстави для закриття карантинних справ:
складено протокол не на суб’єкта господарювання чи посадову особу, а на працівника;
складено протоколи на діяльність суб’єктів господарювання, які не заборонені в умовах карантину (на працівників Нової Пошти, шиномонтажу та СТО);
протокол складено на суб’єкт господарювання, який не працює і не приймає відвідувачів, але має відчинені двері – проводить дезінфекцію чи прибирання, або інвентаризацію або прийом товару;
складено протокол на суб’єкт господарювання, який не працює і має зачинені двері, але всередині проводить полив квітів чи прибирання;
малозначність справи (у продуктовому магазині продали 3 зошити або продали 2 пакетика корму для котів або ж продали одну квітку);
застосування зворонньої сили у зв’язку з пом’якшенням вимог постанови КМУ (збільшення кількості пасажирів з 10 до половини посадочних місць);
у протоколі не зазначено конкретний нормативно правовий акт, який порушено;
до протоколу не додано докази порушення (наприклад не було надано пояснення особи, яка нібито придбала товар, не долучено матеріали фото або відеофіксації вчиненого правопорушення, не допитано свідків).

І одна із найцікавіших постанов:
http://reyestr.court.gov.ua/Review/88663910
З пояснень ОСОБА_1 вбачається,що він перебував в громадському місці без маски на обличчі,зокрема на органах дихання,через відсутність коштів на її придбання та через неможливість її виготовлення самостійно.
Відповідно до ст.29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» карантин встановлюється та відміняється Кабінетом Міністрів України. Рішення про встановлення карантину, а також про його відміну негайно доводиться до відома населення відповідної території через засоби масової інформації. У рішенні про встановлення карантину зазначаються обставини, що призвели до цього, визначаються межі території карантину, затверджуються необхідні профілактичні, протиепідемічні та інші заходи, їх виконавці та терміни проведення, встановлюються тимчасові обмеження прав фізичних і юридичних осіб та додаткові обов`язки, що покладаються на них. Карантин встановлюється на період, необхідний для ліквідації епідемії чи спалаху особливо небезпечної інфекційної хвороби. На цей період можуть змінюватися режими роботи підприємств, установ, організацій, вноситися інші необхідні зміни щодо умов їх виробничої та іншої діяльності. Відповідно до ст.8 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» фінансування профілактичних і протиепідемічних заходів здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України та місцевих бюджетів, а у випадках, передбачених законом, – за рахунок коштів підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності, а також коштів фізичних осіб.
Так, в матеріалах справи відсутні, докази, які б підтверджували, що ОСОБА_1 відповідно до закону за власні кошти зобов`язаний придбати чи виготовити засіб індивідуального захисту, зокрема респіратор або захисну маску, чи йому було профінансовано витрати на придбання чи виготовлення засобів індивідуального захисту за рахунок коштів Державного бюджету України та місцевих бюджетів і при таких умовах він порушив заборону до 24 квітня 2020 р. з 6 квітня 2020 р. перебувати в громадських місцях без вдягнутих засобів індивідуального захисту, зокрема респіратора або захисної маски, у тому числі виготовлених самостійно.
Крім того, на даний час в Україні не визначені відповідні медичні критерії та не прийняті нормативно правові акти, щодо випадків та необхідності носіння засобів індивідуального захисту, зокрема респіратора або захисної маски для захисту органів дихання, у тому числі виготовлених самостійно громадянами.

Автор: адвокат Віталій Собкович

Джерело