131
Протокол засідання тендерного комітету про застосування переговорної процедури з додатками та запрошення до участі – >>>
Приклад (зразок) тендерної документації з додатками для процедури закупівлі – відкриті торги (з урахуванням нової редакції Закону від 19.04.2020)>>>
Посадова інструкція фахівця з публічних закупівель 2020>>>

 

Підстави для проведення переговорної процедури

Що варто знати про переговорну процедуру закупівлі? Ця процедура може застосовуватись, як виняток відповідно до ст.13 Закону та є неконкурентною процедурою. 

Давайте детальніше розглянемо чим же переговорна процедура закупівлі принципово відрізняється від інших процедур (відкритих торгів і конкурентного діалогу):

  • під час проведення переговорної процедури закупівлі не проводиться аукціон;
  • переговорна процедура не передбачає створення та публікацію тендерної документації;
  • строки проведення цієї процедури є мінімальними і можуть складати 11 днів (6 днів при певних умовах);
  • Замовник використовує переговорну процедуру як виняток і лише при наявності та документальному підтвердженні однієї із підстав, що перераховані в частині 2 статті 40  Закону та роз’яснені нижче.

Тож, які можуть бути підстави для проведення переговорної процедури закупівлі:

  • якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків: 

    предмет закупівлі полягає у створенні або придбанні витвору мистецтва або художнього виконання;

    укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного або мистецького конкурсу;

    відсутність конкуренції з технічних причин (Законом не визначено перелік документів, якими Замовник повинен обґрунтовувати відсутність конкуренції. Проте, це може бути, наприклад, посиланням на  Зведений перелік суб’єктів природних монополій, який підтверджує відсутність конкуренції на відповідному ринку.);

    існує необхідність захисту прав інтелектуальної власності (цю підставу можна застосувати при закупівлі, наприклад, програмного забезпечення у фірми, що має право інтелектуальної власності на продукт. Але Замовник повинен обґрунтувати, що йому потрібен саме цей продукт, і йому технічно не підходить якийсь із аналогів.);

    укладення договору з постачальником “останньої надії” на постачання електричної енергії або природного газу

  • якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі:

    виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера;

    надання у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам;

    розірвання договору про закупівлю з вини учасника на строк, достатній для проведення тендера, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі про закупівлю, який розірваний з вини такого учасника. Застосування переговорної процедури закупівлі в такому випадку здійснюється за рішенням замовника щодо кожного тендера;

    оскарження прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника щодо триваючого тендера після оцінки тендерних пропозицій учасників, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від очікуваної вартості тендера, що оскаржується;

    здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб оборони під час дії правового режиму воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях замовниками, визначеними у  ч.1 статті 2 Закону України “Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони”;

Замовник може застосувати цю підставу, наприклад, при здійсненні закупівлі товарів/послуг/робіт для негайної ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, якщо немає часу для проведення відкритих торгів.

Способом підтвердження може бути документ Комісії з надзвичайних ситуацій, яка має зафіксувати факт виникнення надзвичайної ситуації шляхом складання відповідного Акту/протоколу тощо.

  • якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.

Детальніше ТУТ